پنج قدم تا شروع کسب و کار | سجاد خلیل زاده

پنج قدم تا شروع کسب و کار

با هر اقتصاد دانی که صحبت کنید به شما می گوید که کارآفرینی و ایده های کسب و کار جزء اصلی رشد اقتصاد جهانی، اشتغال زایی و تجارت محسوب می شود. در طول دهه اخیر، افراد بسیاری به سمت شروع کسب و کار فردی خود روی آورده اند.

استقرار کسب و کاری که در آن سرمایه فکری کلید طلایی موفقیت شماست، نیازمند روشی حساب شده است که با مدل کسب و کار استاندارد متفاوت است.

شما تا شروع کسب و کار خود ۵ قدم دارید فاصله دارید که در این جا می خواهیم کمک کنیم این قدم ها را بردارید:

۱- مشاهده

به دنبال حرفه ای های صنعت خود بگردید و دقت کنید که آن ها چه می کنند، چگونه این کار ها را انجام می دهند و شما چه چیز بیشتری می توانید اضافه کنید؟ این صنعت حالا نیاز به چه تغییری دارد؟ باید بدانید که روش منحصر به فردی که می خواهید ارائه کنید چیست. این نقطه شروع خوبی برای کار شماست.

۲- برند سازی

حالا که نقش منحصر به فرد و خلاقانه خود را می دانید، وقت آن رسیده که برند خود را داشته باشید. اما برندسازی چیست؟ برندسازی مجموعه ای از ایده ها و روش های پشت یک کسب و کار است که باید از طریق وبسایت و رسانه های اجتماعی ملموس شود.

کافیست کارت ویزیت، لوگو، ایمیل کاری داشته باشید، آن گاه سراغ ایجاد یک وبسایت و کانال های شبکه اجتماعی بروید. برند سازی به کمک شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید! می توانید با شبکه های اجتماعی ایرانی یا لینکدین شروع کنید و اطلاعات کسب و کار خود را وارد نمایید.

۳- تولید

محتوا خلق کنید. شما هیچ وقت مهمانان شام خود را دعوت نمی کنید تا با میز خالی شام شما مواجه شوند! چرا باید کسی برند شما را به خاطر بسپارد وقتی چیزی برای ارائه به آن ها ندارید؟

هیچ چیز بهتر از این نیست که افراد تلاش واقعی شما را ببینند. اطمینان حاصل کنید که در شبکه های اجتماعی و سایت خود چند مطلب برای ارائه دارید. این مرحله احتمالا مهم ترین و وقت گیر ترین مرحله ایست که برای شروع استارتاپ خود در پیش دارید.

۴- برنامه ریزی

حالا وقت برنامه ریزی است. کار را با تهیه فهرستی از شرکت ها، آژانس ها و مشتریانی شروع کنید که دوست دارید با آن ها کار کنید و از پیشنهادات شما استقبال می کنند.

سپس نقشه بکشید. برای خود تعریف کنید که دقیقا چه مقدار درآمد در سه ماهه اول می خواهید داشته باشید.

۵- برقراری ارتباط

با شبکه های اجتماعی دوستان کنونی خود و لیست ایمیل دوستان خود شروع کنید. این کار می تواند دوستان و آشنایان شما را به سمت کسب و کارتان هدایت نموده و افرادی را جذب کنید که به کار شما علاقه مندند.

با برقراری تماس با افرادی که در صنعت شما مشغول هستند (که در مرحله مشاهده جمع آوری کرده اید) با متخصصانی که احتمالا در مرحله یکسانی با شما هستند ارتباط برقرار می کنید. این تازه واردان احتمالا به ایمیل های شما پاسخ می دهند.

وقتی شبکه اجتماعی شما به اندازه مناسبی رسید و با وب سایتی که ساخته اید آن را پشتیبانی کردید، به دنبال سهم بیشتری از بازار صنعت خود باشید، اما تنها وقتی این کار را بکنید که مطمئن هستید مزیتی نسبت به رقبا برای ارائه دارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.