مردم چقدر بیرحم شدهاند!
این جمله را چند روز پیش از یک راننده تاکسی شنیدم!
آن هم درست زمانی که در لاین خلاف از دهها ماشین که پشت چراغ قرمز ایستاده بودند سبقت گرفت و زمانی که میخواست به مسیر اصلی بازگردد، انتظار داشت که به او راه دهند!گفت مردم چقدر بیرحم شدهاند!
به او گفتم شما خودتان در عرض همین چند ثانیه، حق حداقل 200 نفر را زیر پا گذاشتهاید و به کسی رحم نکردهاید!
چطور انتظار دارید که آنها به شما رحم کنند!
جواب این راننده زحمتکش بماند!
واقعیت این است که متاسفانه این طرز فکر در جامعه به شدت موج میزند.
بخصوص در کسب وکارها.
به این فکر کردم که خود ما، به عنوان افرادی که در جامعه خدماتی ارائه میدهیم، چقدر کوتاهی یا نقص خود را پذیرفتهایم؟
چقدر کمکاری هم داشتهایم؟
آیا در جایگاهی که هستیم، آنگونه که باید مسئولیتپذیریم؟
آیا با مشتریان خود صادقیم؟
به نظرم، قبل از آنکه تقصیری را بر گردن همکاران یا مشتریان بیاندازیم، بهتر است عملکرد خود را ببینیم.
من فکر میکنم همه ما باید به این باور برسیم که برای داشتن یک جامعه بهتر، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم.
چرا که تغییر از فرد فرد ما شروع و سپس در جامعه منتشر میشود.
این رمز موفقیت یک جامعه است.
این رمز رسیدن به جامعهای است که در آن مردم بیرحم نیستند!
برای بیرحم نبودن، کافی است با مشتریان خود، با مردم، شفاف و صادق باشیم و برای اینگونه بودن، همیشه دیر است!
دیدگاه خود را بیان کنید