استودیو فیلمسازی
به جای خوانده و شنیده شدن دیده شوید.
یک تیزر تبلیغاتی موفق حاصل سناریوی خلاق، کارگردانی حرفهای و پخش هوشمندانه از رسانههای مناسب است.
تیزر تبلیغاتی | ساخت تیزر
بخش نوپا و خوش ذوق ساخت فیلمهای صنعتی و تبلیغاتی، ساخت آرم استیشن و موشن گرافیک و تیزر های صوتی را نیز در مجموعه خود دارم. تیزر صوتی و تصویری یا فیلم صنعتی تبلیغاتی، آگهی کوتاه تبلیغاتی صوتی و تصویری است که ویژهگیهای کالا یا خدماتی را به نمایش گذاشته و به برند شخیت می بخشد.
هدف از ساخت و نمایش تیزر یا آگهی تبلیغاتی وارد کردن شوک به مخاطب است
زمان استاندارد برای تیزرهای تبلیغاتی معمولاً بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه است و سازندگان آگهی رادیویی و تلوزیونی سعی میکنند با ایجاد یک درام مناسب و یک قصه منسجم و هدفدار و با استفاده از تصاویر زیبا و تأثیر گذار و رعایت اصول گرافیکی و قاببندی پیام خود را در کوتاهترین زمان ممکن به شما برسانند. یک تیزر خوشساخت مجموعهای از عوامل مختلف را در برمیگیرد. گاهی اوقات این اشتباه پیش میآید که فقط استفاده از دوربینهای سینمایی و با کیفیت یا امکانات استودیویی برای ساخت یک تیزر خوب کافی است اما در واقع عوامل زیادی در ساخت یک کار استاندارد موثرند که دوربین و استودیو ضبط صدا یکی از آنهاست.
این عوامل عبارتند از:
• ایده پردازی خلاقانه و شناخت نیازها و اهداف مشتری
• تهیه سناریو گویا و اصولی برای گروه تولید و اطلاعرسانی به مشتری
• استفاده از عوامل حرفهای پشت صحنه ازجمله کارگردان، تصویربردار، طراح صحنه و لباس، طراح گریم و صدا بردار صحنه و صدابردار استودیو ضبط صدا
• میکس، مونتاژ و تدوین حرفه ای و مناسب با موضوع کار
• اصلاح رنگ و افزودن آیتمهای گرافیکی
• ساخت موسیقی یا استفاده از موزیک آرشیوی مناسب با ریتم تصاویر
• خروجی استاندارد و با کیفیت مناسب جهت ارائه به مشتری
مراحل ساخت تیزر
پس از ارتباط کارفرما مشخص شدن نوع محصول یا خدمات فرم نظر سنجی (فرم بریف تبلیغاتی) در اختیار کارفرما قرار خواهدگرفت. در این فرم سوالاتی مطرح شده است که به ما به عنوان سازندگان تیزر تبلیغاتی کمک میکند تا مشخصات دقیق تری از چگونگی پروژه جمع آوری کرده که در واقع این مرحله به شناخت ذهنیت کارفرما و چگونگی عرضه خدمات کمک شایانی خواهدکرد.
مرحله دوم تهیه طرح سناریو است. تیم ایده پردازی کافۀ کسب و کار با توجه به گفتگوهای انجام شده و با استناد به فرم بریف تبلیغاتی موضوع جلسه ایده پردازی محصول را آغاز میکند. خروجی این جلسه در نهایت رسیدن به سه طرح و ایده کاملا کاربردی و قابل اجرا در مورد محصول است که در اختیار کارفرما قرار می گیرد.
در مرحله پیش تولید سناریو انتخابی در اختیار تیم تولید قرار گرفته و با توجه به نیاز سناریو به گوینده جهت تیزرهای صوتی یا بازدید لوکشین، انتخاب بازیگر، انتخاب فیلمبردار و عوامل دیگر …، تست لازم از جمله تست لباس و تست گریم روی بازگیران جهت تیزرهای تصویری انجام می شود وگروه خود را برای تولید کار آماده می کنند.
در این مرحله گروه تولید به مدیریت و سرپرستی کارگردان در روز و مکان مشخص شده تولید کار را آغاز کرده و به ضبط و ثبت پلان هایی سناریو می پردازند مرحله تولید یکی از حساس ترین مراحل کار است ونیاز به تمرکز و دقت بالای تمام افراد گروه دارد. در مرحله تولید تمام آنچه که روی کاغذ سناریو نوشته شده است اجرایی شده و ذهنیت ها به عینیت خواهند رسید.
در این مرحله نیز راشهای ضبط شده یا به زبان ساده تر فیلمهای خام با نظارت کارگردان در پروسه مونتاژ قرار می گیرد. تدوینگر یا همان ادیتور وظیفه ترکیب بندی پلانها را بر عهده دارد. صد اگذاری، اصلاح رنگ، هماهنگی موزیک و تصاویر، جلوهای گرافیکی و تبدیل خروجیهای مختلف نیز در پایان این مرحله صورت می گیرد. تیزر شما آماده است و می توانید از تماشای آن لذت ببرید.
تیزر شما آماده است و می توانید از تماشای آن لذت ببرید.